Välkommen!

Här skriver och publicerar Kristinedalskolans elever i årskurs 6. I vår klass har alla elever en iPad.

måndag 13 maj 2013

Min PRAO Cassi


PRAO
Jag har praoat på U&Me, det är en klädaffär.
Jag och Linnéa Praoa tillsammans.
När vi arbeta där så fick vi sortera kläderna i storleksordning, dammsuga, putsa speglar, packa upp kläder och smycken och så fick vi också klä på skyltdockor. Jag tycker att det var rätt roligt, men det roligaste var att klä på skyltdockorna.
Jag skulle faktiskt kunna jobba i klädaffär, det är rätt roligt. Iallafall vissa saker är lite roligare, fast kanske inte att dammsuga.

Om företaget

Öppettider:
Måndag-Fredag: 10-18
Lördag: 10-14
Söndag: Stängt.

Lön: 125:-/tim.

Anställda: Dom är 2, fast ibland är det en extra.

Utbildning: Handels

Av Cassi


2 kommentarer:

  1. Det verkar som om du har haft en bra PRAO. Jag skulle gärna arbeta i en klädaffär men är osäker på om jag skulle ha kvar någon lön i slutet av månaden.... Skulle nog handla upp alla mina pengar!

    SvaraRadera
  2. Skulle också vilja jobba där det verka roligt- hamdyie

    SvaraRadera