Välkommen!

Här skriver och publicerar Kristinedalskolans elever i årskurs 6. I vår klass har alla elever en iPad.

tisdag 14 maj 2013

Min PRAO Hamdyie


                                   Min PRAO
Jag har praoat på min pappas pizzeria, den heter picasso. När jag jobbade fick jag göra rent borden, lägga läsk i kylen, göra pizza kartonger, va på kassan, servera kunderna, ta bort på bordet efter kunderna, och svara telefonen när nån kund skulle beställa. Jag tyckte det var roligt, men när det inte fans något att göra så va det inte roligt. Jag tyckte det tråkigaste va att göra pizza kartonger och det roligaste va när jag skulle lägga läsk i kylen.  I pizzerian är det 4 anställda, det är öppet varje dag till 10:00 till 21:00. Om man sk jobba på en pizzeria så ska man ha en kock utbildning. Det är ungefär 900 kr lön.  Jag vill inte jobba på en pizzeria i framtiden för att det finns mycket roligare skaket  man kan jobba med. Jag tycker det är jobbigt att jobba på en pizzeria.

Av: Hamdyie

 

4 kommentarer:

  1. Vad mycket du fick göra på din PRAO! Jag förstår att det kan vara tråkigt när det inte finns några arbetsuppgifter men så är det nog oavsett vad man arbetar med. Jag skulle gärna vilja lära mig baka pizza eftersom pizza är en av min favoriträtter.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Det verkade skojigt -simon

    SvaraRadera
  4. Tråkigt att du inte gillade att arbeta på pizzerian - Rebecca

    SvaraRadera