Välkommen!

Här skriver och publicerar Kristinedalskolans elever i årskurs 6. I vår klass har alla elever en iPad.

tisdag 14 maj 2013

Prao Linnéa

Jag har praoat på U&Me. Jag praoade där med Cassi. Vi fick göra massa roliga saker som att klä på skyltdockor och packa upp kläder. Vi fick också hänga kläder i storleksordning, Damsuga butiken, putsa speglar och slänga skräp. De som jobbar där är jätte snälla. De heter Ingvill och Helena, de har också två praktikanter som jobbar där ibland. När vi slutade fick vi välja ett nagellack eller ett par örhängen.

Lön: ca 125 kr i timmen
Anställda: 2 + praktikanterna
Öppettider: Mån-Fre 10-18, Lördag 10-14
Utbildning: Handels



2 kommentarer:

  1. Det verkar som om du trivdes på din PRAO. Jag har i och för sig aldrig prövat på att jobba i en klädbutik men jag är ganska så säker på att jag skulle trivas. Framförallt tror jag att det är kul eftersom man får träffa massor med människor och det är något jag gillar. Sen så är det ju aldrig fel att få jobba med kläder och mode. Tyvärr skulle jag nog inte få så mycket kvar i plånboken eftersom jag nog skulle lägga det mesta av min lön på kläder om jag jobbade med det.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera